Cvičte ve vedrech, ale s rozmyslem

.

Udržet se dlouhodobě v kondici určitě není nic jednoduchého. Člověk musí sportovat takřka každý den, jak v mrazu, tak i v horku. Co se týče chladu, s tím si člověk může poradit poměrně snadno, prostě se vhodně obleče, ale cvičení v horku je mnohem náročnější a bez vhodných preventivních opatření se rozhodně neobejde https://www.blogus.cz/cviceni-v-horkem-lete/.
závodnice na trati

–        Samozřejmostí je dodržování pitného režimu. Fyzická aktivita sama o sobě znamená velké ztráty vody, ale pokud venku panují vysoké teploty, jsou tyto úbytky ještě daleko vyšší. Proto je nutné pít co nejvíce a co nejčastěji. A to dokonce i ve chvílích, kdy nemáte žízeň. Tělo si totiž ne vždy dokáže o tekutiny říci samo. Myslete na to dřív, než se vydáte v srpnu běhat do parku bez lahve s vodou.

–        Při vedrech není dobré cvičení nijak zvlášť natahovat, spíše naopak. Jste-li zvyklí běhat každý den řekněme dvacet kilometrů, tak při teplotách okolo třicítky si raději dejte kratší trasu a pokud možno při pomalejším tempu. Příliš rychlý běh by vás mohl rychle vyčerpat a tím byste ohrozili správné fungování svého organismu. Stejné doporučení samozřejmě platí o pro jiné sportovní a cvičební aktivity. Méně je v tomto případě opravdu více.

–        Jste-li na cvičení závislí a nemůžete se bez něj obejít ani v tropických dnech, vyhraďte si na něj čas buďto v brzkých ranních hodinách nebo naopak později večer. V této době už nejsou taková vedra a počasí je tak pro cvičení a sportování obecně daleko přívětivější. Hrozí menší riziko případného kolapsu.
běžící muži

–        Ve chvílích, kdy se pohybujete venku na ostrém slunci, nejenže ztrácíte tekutiny, ale je rovněž ohrožena vaše pokožka. Ostré sluneční paprsky určitě nejsou pro kůži ideální. Proto je nejen při cvičení venku dobré namazat se opalovacím krémem. Čím vyšší filtr má, tím lépe pro vás. Budete před spálením daleko lépe chráněni.

 

 

Ohodnoťte příspěvek
.

Published by na-dlani.cz