Lid versus úřady a instituce


Jednání s úřady se týká každého z nás. Někdo se potýká s nutností častějších návštěv, zejména v případě vyřizování žádosti, jako je například úvěr, půjčka apod. Avšak zde je i vhodná alternativa v rámci rychlejšího vyřízení. Jak? Lze využít služeb nebankovní společnosti, zejména v případě potřeby rychlého sjednání hypotečního úvěru https://vaoa.cz/banky-a-urady-to-je-vzdy-maler-

procentuální nárůst

Pověst českých úředníků

 

I když mezi nejčastější výtky náleží, že jsou čeští úředníci neochotní, někdy až arogantní, nedisponují dostatečnou empatií a vstřícností. Přestože je to samozřejmě především na základě subjektivity a individuální zkušenosti, vláda si stanovila cíl! Chce tak do roku 2020 zreformovat státní správu. Z různých průzkumů vyplývá, že zejména mladí lidé mají problémy s úřady. Někteří občané nabývají pocitu, že jim není dostatečně porozuměno a není poskytnut prostor pro vyjádření a naslouchání ze strany úředníků. Avšak je třeba se též zamyslet, jak někteří spoluobčané jednají a chovají se na úřadech. Mnohdy ani si neuvědomují, že možná i z jejich strany a přístupu není vše tak, jak by mělo být.

 

Jak se adekvátně chovat nejen vůči státním úředníkům

 

  1. Prioritou je slušné chování a klidný přístup – snažte se vše řešit v klidu a s chladnou hlavou, regulujte emoce. Respektujte rovněž odpovědi úředníka. Je zapotřebí pamatovat, že úředníci jsou lidé jako my, ale především se musí řídit předpisy dle zákona apod.

pracovní prezentace

  1. Pozor na úplatky a podlézání – pro nikoho není příjemné, když je někdo podlézavý, nehledě je to i důkaz, že disponujete vlastní důstojností a nesnižujete se k tomu, že budete podlézat. Případně že nejste spokojeni, tak vždy je reálné řešení, ať už varianta v podobě jednání s jiným úředníkem či s jeho nadřízeným. Stejně tak rozhodně nikdy nedávejte úplatky.

 

  1. Informovanost – určitě se neostýchejte ptát, jestliže vám není něco jasné. Můžete i požádat úředníka, aby vám to případně napsal a laicky znovu vysvětlil. Rozhodně je lepší se několikrát zeptat, než něco špatně pochopit. Ne vždy vede snadná cesta zpět k nápravě.

 

  1. Empatie – jak je výše uvedeno, že je ze strany populace apelováno po vyšší empatii ze strany úředníků, je důležité, aby i z druhé strany byla v rámci chování poskytnuta dostatečná empatie.

Lid versus úřady a instituce
Ohodnoťte příspěvek

Published by na-dlani.cz