Jak si zařídit pohodlnou domácí kancelář

Nejde jenom o výhody práce z domu, ale hlavně o jeho nevýhody. Ne všichni se umíme na práci soustředit tak, jak bychom potřebovali, takže se může stát, že buďto sklouzneme k tomu, že pracovat nebudeme témě vůbec a budeme zanedbávat všechny své povinnosti, nebo se stane naprostý opak – zapomeneme na to, že máme i soukromý život a plně propadneme práci.

I z toho důvodu je důležité, abychom měli pohodlnou pracovnu, do které se budeme rádi vracet, abychom zde měli všechno, co potřebujeme a aby všechny věci měly své místo a svůj řád, abychom je hned bez složitého hledání našli.

Ovšem horší to je, když se ještě navíc k těmto problémům musíte potýkat s nedostatkem místa a pracovna není vůbec proveditelná. V tom případě se musíte smířit s pracovním koutem jako součástí obývacího pokoje, nebo hůř, ložnice.

Co všechno musí v pracovně být?
1.       Pracovní deska
Bylo by lepší, kdybyste nemuseli mít home office v ložnici, jelikož tato místnost je určena ke spánku a k relaxaci, a pokud máte spát ve stejné místnosti jako pracovat, některé lidi to může svádět k workoholismu a spánek zanedbávat. Proto je lepší zvolit místo v obývacím pokoji, nebo klidně v chodbě, pokud je dostatečně prostorná.
Pracovní deska se musí někam vlézt. Budete k ní samozřejmě potřebovat i židli, proto vyberte místo, kde se bez problémů vejdete.

Stoly by měly mít vyvýšené místo pro monitor, pokud máte počítač stolní.
Pakliže pracujete na notebooku, je lepší investovat do větrací podložky, která notebook mírně zvedne, a vy můžete psát ve sklonu.
Nesmíte zapomínat na poličky a skříňky. Důležité je, mít všechno po ruce.
2.       Židle
V pracovně by měla být židle zdravotní, otočná a polohovatelná.
3.       Pořádek
Pokud máte hodně papírů a drobností, investujte do velké police, případně do komody nebo do úložných boxů.

Published by na-dlani.cz