Pohybová aktivita pro tělo i duši – jóga

Když Vás bolí záda
Bolest zad je všudypřítomná. Vzhledem k našemu převládajícímu životnímu stylu, kdy povětšinu času máme tendenci posedávat před počítačem (ať už z pracovních či osobních důvodů) a v době, kdy tak nečiníme, se často doslova „válíme“ před televizními obrazovkami, se není čemu divit. Naše tělo chřadne, svaly oslabují a výsledkem jsou potíže s vyhnutím páteře či jinými zdravotními dopady způsobujícími, že nás záda a často také hlava bolí tak nesnesitelně, že jsme konečně nuceni se svou situací něco učinit. Zapomeňte v takovém případě na farmaka a řešte raději příčinu svých potíží. V tomto ohledu Vám může být jóga velmi užitečným pomocníkem.
jóga na pláži 
Když máte sedavé zaměstnání
Ano, zde se ještě jednou vrátíme k již zmíněnému sezení. Ačkoli to nemusí být aktivita, kterou byste dobrovolně volili, často jste k němu donuceni okolnostmi. V podobných případech je pak nutné pasivně strávený čas, kdy tělo není aktivizováno (či je aktivní pouze v určitých omezených oblastech své působnosti), kompenzovat pohybovou aktivitou. Jóga je volbou zahrnující jak protažení, tak posílení Vašeho těla.
žena při józe - ilustrace 
Když máte nějaké to kilo navíc
Nemusíte být zrovna obézní, a přesto můžete pociťovat, že vaše postava již není jako dřív, že se nevejdete do svého oblíbeného kousku oblečení nebo se třeba rychleji unavíte, když dobíháte tramvaj. Pro vytvarování těla a shození kil, které organismus nepotřebuje, je jóga skvělým prostředkem.
 
Když si chcete pročistit hlavu
Máte ve svém denním programu pohybových aktivit již dostatek? Skvěle, gratulujeme Vám. Zamyslete se však také nad následující otázkou: Máte denně vyhrazen prostor pro zklidnění a relaxaci? Pokud nikoli, jóga Vám může podobný prostor – tolik potřebný pro udržení psychické rovnováhy – poskytnout.
 
Když pro sebe chcete udělat víc
Pokud jste osobami, které s mají rády a pečují nikoli pouze o druhé, ale také samy o sebe, pak by jóga ve Vašem životě neměla scházet, ale měla by v něm zaujímat své oprávněné místo.

3.5
02

Published by na-dlani.cz