Jak zapadnout do nového kolektivu

V dnešní době je na pracovním trhu velká poptávka po pracovních silách v mnoha oborech. Je to ideální čas pro změnu zaměstnání, pokud nejste v tom svém spokojeni nebo hledáte nové výzvy. Každý takový přestup je spojen s jistou nervozitou, zda nové místo splní naše očekávání, zda budeme schopni odvádět kvalitní práci nebo zda nás mezi sebe přijme nový pracovní kolektiv.
Není třeba něco předstírat a hrát si na někoho, kým nejsme. Stačí si dát pozor na pár věcí.
zařízená kancelář

Na co dbát

1.       Dress code
Co na  tom, že je venku horko k zalknutí a Vy byste chtěli vyrazit do práce v kraťasech, tričku a sandálech. Je-li ve Vaší firmě předepsán určitý styl oblékání, musíte ho dodržovat, bez ohledu na počasí nebo Vaši náladu.
2.       Upravený zevnějšek
Nemusíte být žádný manekýn, ale čisté, vyžehlené oblečení a upravené vlasy a vous jsou základ. Vonět drahým parfémem na 10 metrů také není třeba, ale použít každé ráno antiperspirant, hlavně v teplých letních dnech,  byste zapomenout neměli.
3.       Úsměv
Nic nestojí a dokáže divy. Usměvavý člověk je druhým vždycky sympatičtější, než zamračený mrzout.
4.       Pozdrav
Pokud pracujete ve velké firmě a nejste si jistí, zda jste toho člověka ten den již jednou nezdravili, dvakrát je lepší než vůbec. Nebudou se na Vás dívat jako na náfuku a snadněji navážete rozhovor, pokud je třeba. Také pokud přijdete do větší kanceláře a lidé jsou zabraní do práce a vypadá, že Vás nevnímají, stejně pozdravte.

Čeho se vyvarovat

1.       Pomluvy
Neznáte-li ještě pořádně všechny ve firmě, vyvarujte se pomlouvání a kritizování ostatních. Může se Vám to z nečekané strany vrátit. Nevíte, kdo je s kým zadobře.
práce venku
2.       Tělesný zápach
Ať už je to čpící pot nebo tělesné plyny, tolerovat Vám to dlouho nikdo nebude. Jste-li přírodní člověk, musíte si najít práci v přírodě, ne v kanceláři.
3.       Pozdní příchody a brzké odchody
Nemusíme být sice nutně jako Japonci a přicházet před svým šéfem a odcházet po něm. Máte-li klouzavou pracovní dobu a ve firmě není zavedená elektronická evidence docházky, nechoďte jako poslední a neodcházejte jako první. Zvlášť u nováčků se počítá s menšími přesčasy, protože se potřebují zapracovat. Až budete ostřílený mazák a poznáte, jak to ve firmě chodí, můžete se přizpůsobit situaci.
4.       Časté soukromé hovory
Jste víc v kuchyňce, či na chodbách než v kanceláři a tokáte s přítelkyní nebo řešíte chod domácnosti s manželkou? Kolegové si toho všimnou a za chvíli si Vás pozve nadřízený na kobereček. Řešit výjimečně naléhavou situaci můžete, ale ne každý den.
5.       Surfování po internetu
Máte-li práci hotovou nebo právě polední pauzu a zaměstnavatel to vysloveně nezakázal, tak proč ne. Ale 2 hodiny denně už jsou opravdu moc a vždycky se Vám může někdo dívat přes rameno nebo Vaše aktivity sledovat IT technik.
 
Tak práci zdar! A té nové obzvlášť!

Published by na-dlani.cz